Wóz transmisyjnyZobacz co potrafi

Specyfikacja wozu

 

Wóz transmisyjny:
Trailer
Lenght / Width / Height
16,5m / 2,55m – 3,75m / 4,00m
Power 1x 63A, 3-phase 400VAC UPS

Wóz pomocniczy:
Lenght / Width / Height
7,4m /2,0m/2,8m

Tory kamerowe:
9x Grass Valley LDX 80 Premiere
1x Grass Valley LDX-86 Hi Speed – 3x Super Motion
1x Grass Valley LDX-86 Xtreme Speed – 6x Ultra Motion
1x Grass Valley LDX C80 Compact Premiere
2x LMP minicam with RCP

Obiektywy:
3x Canon HJ14x4.3B
4x Canon HJ24x7.6B
1x Canon HJ40x10B
5x Canon Digisuper 95 XS

Statywy:
6x Sachtler System 25
5x Sachtler Video 75 + Cine 150
2x Orbiter 500
Freefly M15

Systemy bezprzewodowe:
Vislink L1700 4IN 1.95-2,7GHz full camera control
Vislink HERO Cast

Przedział produkcyjny:
Vision Switcher
Grass Valley Karrera 3 M/E
2M/E hardware panel
64 inputs / 32 outputs
6 key per M/E incl. resize, 2DPM, iDPM, Image Store, K2 Solo Clip Store
10 ch. Ram recorder,
6x 42” NEC Professional Edge LED monitor
4x 24” LCD monitor
Imagine Platinum Multiviewer 128 out
 
Stanowiska techników poziomów:
2x Tektronix WFM 5000 Scope
1x Tektronix WVR 5200 with AES and Loudness Monitoring
1x 46” NEC Professional LED Public Display
3x 17” OLED Sony Monitors

System video:
Harris Platinum MX 128x64 with integrated multiviewer
128 HD-SDI inputs
64 HD-SDI outputs
UMD, Audio meter, Etc.
2x Evertz Ref. Generator with changeover
3x Imagine Solenio X100 FrameSync & Converter modules,
2x RIEDEL MN-MicroN
12x12 Router and audio embedder/de-embedder with MADI, Riedel MediorNet MN-Compact PRO,

Stagebox’y:
2x Andiamo Stageboxes 32 in, 32 out
1x Riedel Mediornet Compact Pro
All systems over Lemo SMPTE

System graficzny:
On Request

System audio:
LAWO mc2 56 MKII 16 + 16C + 16 Mixing console LAWO Nova 73 compact HD Core Routing capacity
4096x4096
96 DSP channels
96 Mic/Line inputs
96 Analog Line outputs
160 AES single inputs
160 AES single outputs
TC Electronic Mastering 6000
Genelec 8030APM with 7050BPM Subwoofer 5.1 Monitoring

Mikrofony przewodowe:
10x Sennheiser MKH 60 P48 Short Gun Mic
2x Sennheiser MKH 70 P48 Long Gun Mic
2x Sennheiser MKH 418S Short Gun Stereo Mic
2x Sennheiser MKH 40 P48 Cardioid Mic
10x Sennheiser e835 Dynamic Handheld
Bezprzewowody system audio:
6x Sennheiser EM 3732 Receiver
2x Sennheiser SKM 3072 Handheld Transmitter
4x Sennheiser SKM 2000 Handheld Transmitter
5x Sennheiser SK 3063 Bodypack Transmitter with Sennheiser MKE 2 Lavalier Mic
10x Sennheiser SKP 3000 PlugOn Transmitter

Odsłuchy bezprzewodowe (douszne):
2x SR 2050 IEM Transmitter
4x EK 300 IEM Receiver
4x EK 2000 IEM Receiver

System interkomowy:
Intercom Riedel Artist 128x128
12x Internal panels
3x External panels
2x Commentary Unit
4x RIFACE Radio Talkback integrated with Intercom
12x Motorola DP4400 Hand Radio
1x RadioCom BTR-800 Wireless Intercom Base
5x RadioCom TR-800 Wireless Intercom Beltpack

System zarządzania:
Virtual Studio Manager
64x64 GPI/Tally MTX
Unlimited Serial GPI/TALLY i Control Hardware

System dystrybucji:
LYNX Distribution
Timecod:
Plura/A+V RUBIDIUM system
Rekordery:
2x XT3 12 ch. EVS
IP Director, X-Hub
2x VTR XDCAM XDS-PD1000
EVS NANO 6ch po 2x XT3, oraz XFile3 po X-Hub
2x USB Recorder

 

Wycieczka 360

Nasz Wóz bazuje na sprawdzonym rozwiązaniu, w którym naczepa z całą technologią, ciągnięta jest przez ciągnik siodłowy. Daje nam to pewność, że w przypadku awarii ciągnika, podmieniając go, zawsze dotrzemy na miejsce. A wyposażenie wozu i sprawdzona, wykwalifikowana ekipa na nim pracująca, zapewni sukces każdej produkcji.

Rozkładany w trakcie postoju bok, powiększa Przedział Produkcyjny, oferując 9 w pełni wyposażonych stanowisk pracy, z panelami interkomowymi i odglądami dowolnie konfigurowalnymi dla każdego z użytkowników. W razie konieczności, istnieje możliwość stworzenia dodatkowego stanowiska pracy w drugim rzędzie, przy składanym stoliku. Poza wydajną klimatyzacją, zapewniającą komfort pracy, istnieje możliwość dogrzania pomieszczenia systemem Webasto, bądź skorzystania z ogrzewania podłogowego. Realizacja pracująca w pierwszym rzędzie, może korzystać z odsłuchu dźwięku przestrzennego 5:1.

Przedział Audio, znajdujący się tuż za pomieszczeniem produkcyjnym, to miejsce, w którym swobodnie pracować mogą dwie osoby. Realizator Dźwięku ma do dyspozycji ergonomiczną konsoletę, odsłuch dźwięku 5:1 i inne urządzenia umożliwiające obróbkę, odtwarzanie i rejestrowanie dźwięku. Pełnię produkcyjnych możliwości uzupełnia zaawansowany pulpit interkomowy i dwa monitory odglądowe, w tym jeden z podzielnikiem obrazu.

Pomieszczenie audio można oddzielić zarówno od pomieszczenia produkcyjnego jak i technicznego, zamykanymi drzwiami, co umożliwia odseparowanie się od ewentualnych dźwięków tła, mogących negatywnie wpływać na komfort pracy Realizatora. Tu również, w razie potrzeby, dostępne jest Webasto umożliwiające dogrzanie pomieszczenia.

W tym samym ciągu komunikacyjnym znajduje się również Przedział Techniczny. To miejsce, w którym Technicy Poziomów dbają o poprawne parametry obrazu. Do dyspozycji są trzy stanowiska, z poziomu których komfortowo można kontrolować 12 pełnych torów kamerowych wozu (w tym jeden SlowMotion i jeden SuperSlowMotion), 2 tory miniaturowych kamer efektowych, oraz jeden tor kamery bezprzewodowej. Z Przedziału Technicznego również Inżynier ma dostęp zarówno do narzędzi konfiguracyjnych, zainstalowanych na różnych komputerach, jak i fizycznie do urządzeń, znajdujących się w szczelnie zamykanych szafach rackowych, które gwarantują stosowne wyciszenie głośnej pracy technologii, a co za tym idzie, komfort pracy w pomieszczeniu.

Odrębnym pomieszczeniem dopełniającym Wóz Transmisyjny jest tzw. „Storage”. To przestrzeń ładunkowa wozu, w której przewożony jest cały sprzęt, który pracuje na planie. Tutaj również wydzielona jest przestrzeń, w której swoje stanowisko ma Inżynier Wozu. To swoiste „centrum dowodzenia” z którego Inżynier ma pełną kontrolę nad pracą wozu, a także technologiczny dostęp do urządzeń znajdujących się w szafach rackowych. W razie potrzeby stanowisko to może zostać zaadoptowane do innych potrzeb. Komfortowo mogą tu pracować dwie dodatkowe osoby.

PRZEDZIAŁ PRODUKCYJNY

Przedział produkcyjny to reżyserka Wozu Transmisyjnego. Główny realizator wizji, razem z Drugim Realizatorem, mają do dyspozycji panel miksera wizyjnego Karrera, firmy GrassValley, charakteryzujący się dwiema listwami M/E - Mix/Effect, z 25 klawiszami wyboru źródeł w rzędzie, na każdej. Panel można przesuwać dostosowując jego miejsce do żądanej pozycji Głównego Realizatora. 

Mikser dysponuje 64 wejściami i 32 wyjściami, licencjami na 3 listwy: PGM/PST, M/E1 i M/E2, 2 kanałami ClipStore’a bazującego na serwerze K2 Solo i 16GB ImageStore’a na wewnętrznym Cach’u. Dostępne są 2 klucze chrominancyjne i 2 kanały iDPM – Integrated Digital Picuture Manipulators. ClipStore dostarcza ponad 10 godzin kontentu wideo składającego się z sygnału wideo, sygnału klucza i dźwięku. ImageStore może obsługiwać również krótkie klipy wideo (2 kanały: wideo i klucz podczas nagrywania i 10 kanałów: wideo i klucz podczas odtwarzania), co przydatne jest podczas wykorzystywania wszelkiego rodzaju animowanych WIPE’ów, czy teł pod okna. ImageStore potrafi zachować ok. 2000 ramek złożonych z wideo i klucza, oraz odtworzyć klip wideo o długości do 5 sekund w jakości 1080i (252 ramki). Obsługiwane formaty to GIF, JPEG, TIFF, BMP, PNG, TGA, Kalypso i Kayenne/Karrera dla plików graficznych i AVI, MOV, Mp4, PNG i TGA dla plików wideo. Każda listwa M/E wyposażona jest w 6 kluczy z efektami 2DPM (resizer’ami) na każdym, a także do dyspozycji mamy 999 Makr i 1000 E–Mem’ów. Jeśli jeden sprzętowy panel miksera to mało, to do dyspozycji mamy również panel software’owy, obsługiwany dedykowaną klawiaturą komputerową, dający pełną kontrolę nad wybraną listwą M/E. Umożliwia to, w wybranych przypadkach, odrębną realizację - np. główny program z panelu głównego i realizacja drugiego programu z panelu softwarowego. 

Ściana monitorów w przedziale produkcyjnym składa się z sześciu, 46” monitorów LED firmy NEC, na których, poprzez karty HD-SDI, wyświetlany jest obraz generowany przez podzielnik (Multiviewer) firmy Imagine Platinum, zintegrowany z routerem 128x72. Cały Multiviewer składa się z 3 głowic (1x 64 i 2x 32, po 6 wyjść każda) pozwalających wyświetlić łącznie 128 niezależnych obrazów (PiPs) na 16 monitorach. Dzięki temu, po odliczeniu sygnałów dostępnych na innych stanowiskach, na ścianie monitorów mamy możliwość odglądu 69 niezależnych źródeł wideo. Zintegrowanie routera z multiviewer’em pozwala zaoszczędzić wyjścia RTR’a, które, w przeważającej ilości rozwiązań w Polsce, dedykowane są do obsługi zewnętrznych podzielników. Nasze rozwiązanie pozwala na zmniejszenie wielkości matrycy, a także znacznie łatwiejszą konfigurację całej ściany. Poza dwójką Realizatorów pracujących w pierwszym rzędzie, znajdziemy tam również miejsce dla 3 dodatkowych osób – w naszym przypadku są to Producenci i Grafik.  

W drugim rzędzie mamy w pełni wyposażone stanowiska Operatorów EVS – z dedykowanymi panelami LSM (możliwość obsługi dwóch kontrolerów przez jednego operatora), panelami RTR’a (możliwość wyboru źródeł dla serwerów EVS wraz z opcją preselekcji sygnałów, z którymi pracujemy bez późniejszej, czasochłonnej konieczności przeglądania poszczególnych grup sygnałowych w trakcie pracy, oraz do konfiguracji podzielnika na monitorze), a także panelami odsłuchowymi i interkomowymi. Monitor na każdym stanowisku EVS wyświetla 8 dowolnie konfigurowalnych obrazów, co jest przydatne przy pracy ze zmiennymi konfiguracjami serwerów.  Na wozie dostępne są dwa serwery EVS w konfiguracji ChannelMax, co oznacza, że każdy z nich ma 12 kanałów dowolnie konfigurowanych w obrębie dostępnych kombinacji. Oba wyposażone są w pełne opcje software’owe umożliwiające rejestrację zarówno kamer jedno, jak i wielofazowych. Dla uzupełnienia funkcjonalności systemu rejestrującego i odtwarzającego w sieć, wpięta jest zaawansowana platforma zarządzająca materiałami A/V – IP Director, również firmy EVS.  

Zmienna konfiguracja serwerów wpływa na rodzaj sygnałów pojawiających się na poszczególnych konektorach obu maszyn. W przypadku matryc z panelami wyposażonymi w guziki dedykowane do poszczególnych źródeł/destynacji, nastręcza to nie lada problemów, bo zmiana projektu wiąże się z fizycznym przepinaniem kabli. W naszym rozwiązaniu wykorzystujemy panele z dynamicznie przypisywanymi mnemonikami, dowolnie konfigurowalnymi przez Inżyniera Wozu, a dla systemu VSM, który zarządza całością, drogi sygnałowe są transparentne. Dzięki możliwości tworzenia folderów z zapisanymi grupami sygnałów, a także wprowadzeniu do obiegu źródeł wirtualnych, zmiana konfiguracji nigdy nie była prostsza. Skonfigurowane wcześniej projekty wywoływane są z poszczególnych grup, a za nimi podążają opisy, routowania i sygnały sygnalizacji Tally. Jednym kliknięciem możemy zmienić cały layout ściany monitorów, czy zastąpić jedno urządzenie drugim - np. w przypadku awarii, bez konieczności dokonywania żmudnych zmian w różnych częściach systemu. Również zmiana nazwy danego źródła znajduje automatycznie odzwierciedlenie zarówno na mikserze wizyjnym, jak i ścianie monitorów, czy na panelach RTR’a. 

PRZEDZIAŁ AUDIO

To sanktuarium dźwięku naszego wozu. W przedziale audio znajduje się konsoleta LAWO mc2 56MKII, z trzema bay’ami wykorzystującymi zmotoryzowane suwaki (w tym jeden bay kontrolny).  Konsoleta posiada po 16 suwaków na każdym z Bay’ów, co daje w sumie aż 48 suwaków na jednej warstwie miksera. Dokładając do tego 6 niezależnych warstw daje olbrzymie możliwości konfiguracyjne i umożliwia elastyczne dostosowanie powierzchni stołu do pracy przy różnych produkcjach. Każdy z kanałów posiada możliwość zgrubnej konfiguracji z paneli bocznych oraz szczegółowej konfiguracji z panelu centralnego. W centralnej części konsoli znajduje się zintegrowany miernik głośności RTW TM9, który obrazuje poziomy audio sygnałów programowych. Ma możliwość pracy w każdym, z obsługiwanych przez konsoletę, systemie dźwięku.

System odsłuchowy 5.1 został zarówno w przedziale Audio jak i Produkcyjnym wykonany z użyciem głośników Genelec 8030APM oraz Subwoofer’ów 7050APM. W przedziale Audio jest możliwość odsłuchu PFL Stereo na dodatkowych głośnikach Fostex 6301BX Sercem konsolety jest zintegrowany system DSP oraz system routingu w ramie Nova73 Compact, w której prawie cała komutacja sygnałów odbywa się światłowodowo. Elementami końcowymi rozwiązania są ramy Andiamo.MC do obsługi sygnałów analogowych (96x IN/OUT), Andiamo.AES do obsługi sygnałów cyfrowych (64x In/Out), EXBOX64 do obsługi sygnałów EVS MADI (128x In/Out), Andiamo2.AD do obsługi sygnałów wejściowych (32x In) i Andiamo2.DA do obsługi sygnałów wyjściowych (32x Out), Matryca interkomowa Riedel Artist 128 do dwustronnej obsługi 12 sygnałów cyfrowych, Riedel MediorNet Compact jako embeder/deembeder oraz multiplekser sygnałów.

W Reżyserce Audio znajduje się wiele urządzeń peryferyjnych, takich jak: Procesor Efektowy TC 6000 z aktywną licencją Multichannel Mastering, obsługujący 16 kanałów In/Out; Jinglownica elektroniczna oparta na komputerze z aplikacją Ableton z panelem guzikowym Novation MKII obsługująca licencyjnie dwa równoległe odtwarzacze stereo, CD Player/Recorder Tascam CD-200SB; Multiplayer Tascam CD-01EU, Kodek Audio AVT Magic AC1, Kodek Audio AVT Magic TH2 Pots obsługujący dwie analogowe linie telefoniczne, jedną ISDN oraz jedną VoIP, a także podwójny Kodek GSM Glennsound GS-MPIO05 obsługujący komunikację analogową poprzez GSM.

PRZEDZIAŁ TECHNICZNY

Przedział techniczny to trzy stanowiska obsługi technicznej. Dwa, w pełni wyposażone w panele systemu VSM – LBP-32 i Under Monitor Display, interkomowe Riedel’a RCP1012 i oscyloskopy Tektronix serii WFM 5000, stanowiska Techników Poziomów, oraz jedno Inżynierskie.

Technicy Poziomów kontrolują pracę kamer GrassValley poprzez pulpity sterujące OCP 400, z poziomu których mogą również, w razie potrzeby, wejść w menu kamery pracującej na planie i dokonać odpowiednich ustawień. Kamery efektowe LMP również posiadają swój pulpit kontrolny, umiejscowiony między stanowiskiem pierwszym i drugim, z którego to pulpitu można kontrolować obie kamery najczęściej wieszane w bramkach. Stanowisko Inżynierskie wyposażone jest w panel VSM LBP 51, oscyloskop Tektronix WVR 5200 z opcjami AUD i LOUD, a także panel interkomowy Riedel RCP 1028. Z tego poziomu, poprzez system KVM G&D, zapewniony jest dostęp do wszystkich komputerów pracujących na wozie, co umożliwia kontrolę, konfigurację i obsługę poszczególnych systemów wozu. Całości dopełnia panel odsłuchowy firmy Sonifex.

Stanowisko Inżynierskie, jeśli wymagana jest kontrola dużej ilości torów kamerowych, a warunki oświetleniowe dynamicznie się zmieniają, może zostać łatwo zaadoptowane na potrzeby trzeciego Technika Poziomów. Odgląd poszczególnych sygnałów zapewniają referencyjne monitory OLED firmy Sony, a także monitory z podzielnikami obrazów – NEC i DELL. Tuż za plecami obsługi technicznej znajdują się szafy rackowe, w których zainstalowany jest niemal cały sprzęt składający się na technologię wozu transmisyjnego. O właściwy mikroklimat wewnątrz szaf rackowych, dba wydajna klimatyzacja z odrębnym sterownikiem, umożliwiająca pracę w trybach chłodzenia, suszenia, grzania i wentylacji, a także szczelne drzwi poszczególnych racków separujące od głośnej pracy urządzeń i pomagające utrzymać wewnątrz optymalną temperaturę. Szafa rackowa znajdująca się tuż przy drzwiach wejściowych skrywa elementy układu energetycznego oraz sterowniki do trzech pracujących na wozie ogrzewań postojowych. Całość technologii zabezpieczona jest przez trzy UPS’y po 5000VA każdy, zapewniające podtrzymanie pracy systemu, w przypadku utraty zasilania zewnętrznego, przez 10 minut.

STORAGE I STANOWISKO EIC

Odseparowana od pozostałej części wozu przestrzeń, w której magazynowany i przewożony jest cały sprzęt pracujący na planie, to właśnie Storage. Tutaj, na poszczególnych półkach, przewożone są kamery wraz z niezbędnym osprzętem, obiektywy, statywy do kamer, światła, mikrofonów, stagebox’y dźwiękowe i video, monitory i inna „drobnica”, bez której transmisja nie mogłaby się odbyć.

Tutaj również, w wydzielonej przestrzeni tuż przy wejściu po schodach, znajduje się stanowisko Szefa Wozu. Możliwa jest stąd pełna konfiguracja wozu, monitoring parametrów pracy poszczególnych urządzeń, odgląd i odsłuch wszystkich sygnałów, szybka reakcja w sytuacjach awaryjnych, a także serwisowanie sprzętu, jeśli zajdzie taka potrzeba. Za plecami Szefa Wozu znajduje się dostęp technologiczny do szaf rackowych – dzięki zdejmowanym panelom tylnym poszczególnych racków, w łatwy i komfortowy sposób można dostać się do tylnych ścian urządzeń, na których najczęściej usytuowane są złącza, dzięki którym urządzenia mogą być łączone z innymi elementami systemów na poszczególnych warstwach wideo, audio, sieciowych, czy zasilających.

Skontaktuj się